Medical News
تازه های سلامت
چاپ مقاله
چاپ مقاله

5 نکته کاربردی برای ورود آسان ورزش به زندگی

 

 

برای شروع ورزش باید یاد بگیریم چگونه فعالیت فیزیکی مناسب خود را وارد زندگی پر مشغله امروزی کنیم.برای رسیدن به این هدف، تغییرات کوچک می‌تواند یک نتیجه بزرگ را رقم بزند.ورزش باید به عنوان یک عادت خوب تعریف شود نه یک کار طاقت فرسا.

این تغییرات کوچک باعث می‌شود افراد تازه کار خیلی زود متوجه فواید سبک جدید زندگی خود شوند و داوطلبانه به صورت منظم به سوی هدف خود حرکت کنند.

1- 10 دقیقه بعد از هر وعده راه بروید.

از نظر افراد پرمشغله 30 دقیقه ورزش روزانه نشدنی و غیر قابل انجام است ( 30 دقیقه وقت از کجا بیاورم ورزش کنم؟). اما 10 دقیقه زمان را می‌توانند بین کارهایشان برنامه ریزی کنند، پس از آنها می‌خواهیم بعد از هر وعده غذایی 10 دقیقه راه بروند، اینگونه آنها احساس بهتری دا
رند، کمتر غذا می‌خورند و بدون هیچ امکانات خاصی ورزش می‌کنند.

2- زودتر از خواب بیدار شوید.

افراد باید تشویق شوند که ساعت خود را 30 دقیقه زودتر تنظیم کنند و بیدار شوند، آنها دراین زمان  می‌توانند پیاده روی تند یا یوگا یا حتی ورزش‌های سریع با سی دی های ورزشی انجام دهند. بسیاری از مردم پس از انجام این کار متوجه می‌شوند که نه تنها آن نیم ساعت خواب را از دست نداده اند بلکه از اینکه روز خود را با ورزش شروع کرده اند تا آخر روز شاداب هستند.

3- فعال باشید.

از پله ها بالا بروید (با آسانسور نروید)، ماشین خود را دورتر پارک کنید، با سگ خود راه بروید، به جای اینکه با تلفن با همکار خود صحبت کنید، راه بروید و در اتاق وی با او صحبت کنید. با انجام کارهای ساده سبک زندگی خود را فعال کنید.

 

4- ورزش را مقدم به کارها بدانید.

اگر بخواهیم صبر کنیم تازمانی برای ورزش داشته باشیم هرگز ورزش نخواهیم کرد. پس به تقویم نگاه کنید و برای این هفته زمان‌هایی را که می‌خواهید به خود اختصاص دهید برنامه ریزی کنید.

5. هیچکس کامل نیست.

مجددا این جمله را بخوانید: هیچکس کامل نیست. هر کسی می‌تواند یک روز بد داشته باشد، فقط مطمئن شوید که آن روز بد به ماه بد یا سال بد تبدیل نشود. اغلب مردم فکر می‌کنند اگر آنها یک روز بد یا هفته بد داشته باشند آنها شکست خورده‌اند و اغلب ورزش کردن را رها می‌کنند.

تداوم کلید موفقیت است! یک مقدار مسلما بهتر از هیچی است!

این نکته را به خاطر داشته باشید که تغییر سبک زندگی یک پروسه است نه یک هدف!

 

 

 

 

 

تهیه کننده: واحد پزشکی ورزشی مرکزدرمان چاقی تهران ،دکتر علیرضا حسن نژاد

 

 


منبع خبر: تهیه کننده: دکتر علیرضا حسن نژاد    تاریخ : 15مهر1393    تعداد بازدید:

دریافت خبرنامه

* آدرس ایمیل شما محفوظ خواهد ماند.